kyravanschendel.reismee.nl

Laatste loodjes

Hey allemaal,

Na een lange tijd weer een blog. Ik ben nu druk bezig met de laatste loodjes, het leukste #not.

Ik moet nu alle verzekeringen nog regelen, reisverzekering, zorgverzekering en alle vaste lasten hier in Nederland opzeggen zoals mijn netflix account (ik krijg namelijk Netflix van mijn host family

Laughing
) , mijn telefoon abbonnement en OV chipkaart. Nou ik zeg het je, er zijn leukere dingen om te doen.

Het is nu alweer 2017, het jaar waarin IK naar Australië ga. Het jaar waarin ik buiten Australië veel dingen ga meemaken. Over 6 weken studeer ik eindelijk af als persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen en in september begin ik aan een nieuwe opleiding tot ergotherapeut aan de HAN in Nijmegen. A.s zaterdag ga ik samen met mijn moeder na de open dag om me aan te melden voor deze opleiding, daarna maken we er een leuke dag van in Nijmegen. Ik zal straks in de eerste week van school niet aanwezig zijn omdat ik dan nét terug kom uit Australië en ik eerst nog moet wennen aan de Nederlandse gewoontes, mijn jetlag verwerken en natuurijk de mooie tijd een plekje kunnen geven.

Het wordt wel erg spannend nu, vandaag precies over 2 maanden zit ik in het vliegtuig. Ik vertrek op 9 maart om 14.30 u vanuit Schiphol Amsterdam naar Dubai en vanuit Dubai vlieg ik naar Perth. 10 maart zal ik dan eindelijk mijn familie zien.

De laatste afscheidsetentjes, drankjes en uitjes zijn al druk bezig met plannen. Ik ga over een maand samen met mijn moeder nog naar Scheveningen een nachtje en dan samen naar de musical de Lion King. Ontzettend veel zin in! Het weekend erop ga ik samen met mijn vader, broer, stiefmoeder, stiefzus en stiefbroer na een voetbalwedstrijdkijken. Met mijn vriendinnen heb ik ook al wat laatste dingetjes gepland. Sushi eten ofso, of pizza, ook een goed idee

Tongue Out

Overginds heb ik a bijna alles in de pocket. Afgelopen week heb ik mijn koffer gekocht en een nieuwe laptop om mee te kunnen nemen. Mijn visum, vliegticket en internationaal rijbewijs is al in the pocket. Helemaal prima!

Helaas zal ik niet aanwezig zijn bij mijn eigen diploma uitreiking wat ik erg jammer vind. De datum dat de diploma uitreking zou zijn, was 6 maart, hierop had ik dus ook mijn vertrekdatum gepland. Helaas kreeg ik nét voor de kerstvakantie te horen dat de diplomauitreiking is verplaatst naar 13 maart. Ik zal dus mijn 'papiertje' zo in de hand krijgen...

Tussendoor heb ik nog contact met mijn hostfamily, ze stuurde me een mail waarin ze vertelde dat het daar zo warm is, dat het strand hen verveelt. Nou ehh.. kom maar even ruilen dan, want de sneeuw was 3x niks. Ik heb ze een foto terug gestuurd van de sneeuw, zullen zich wel afvragen wat dat is. haha.

Ik heb al veel contact met mensen die ook in Perth zitten of die ook binnenkort vliegen. Wij hebben namelijk een groepsapp met 33 mensen uit verschillende landen en culturen. Van Italië tot Duitsland van Frankrijk tot Nederland. Allemaal au pairs die vrienden zoeken, net als ik. Ik kan hierin dus al goed mijn Engels oefenen. In de groepsapp wordt veel gepraat en kan hier ook een aantal dingen in vragen. Ook wordt er geregeld afgesproken om ergens iets te drinken. Gezellig, ik ben van de partij!

Maar ik ga weer verder, die verzekeringen regelen...

Cry

Liefs, Kyra

Reacties

Reacties

Petra

Hey Kyra. Wat leuk om je blog te lezen. Ik zal zeker met een plezier erna uitkijken. Enne....we moeten uiteraard ook een afscheidsfeestje met de family plannen ;) groetjes tante Petra ????

Marleen

Hallo Kyra...wat mooi geschreven! En wat fijn dat je al zoveel kontakten hebt ...allemaal ondernemende mensen die eropuit gaan...ik ben benieuwd naar je verhalen. En zal de blog blijven volgen. Succes nog met alle voorbereidingen...groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active