kyravanschendel.reismee.nl

Eerste update vanuit Aussieland

Hey allemaal,

Inmiddels ben ik nu vier dagen in Australië. Wauw this is the best country evah! Het is echt gigantisch mooi hier, zoals je de plaatjes op internet ziet, zo ziet het er precies uit in het echt.

Mijn vliegreis is goed verlopen, van Amsterdam naar Dubai was er genoeg ruimte omdat het mega rustig was. Ik ben dus verhuisd van plek waar ik genoeg beenruimte had, super chill. Die Airbussen zijn echt mega vliegtuigen, voelde echt als een business class. Kreeg genoeg drinken wat je wilde (bier/ wijn/ likeur/ fris of water) en zoveel als je wilde, eten was prima te eten. Al met al, niks te klagen. Eenmaal aangekomen op Dubai ging er al een wereld voor me open, zo mooi allemaal! Het raarste was nog dat er een stoffen vloer was. Mijn eerste Engelse drama had ik wel al meegemaakt, wilde namelijk een sleutelhanger van Dubai kopen, maar aan de kassa moest je je vliegticket en paspoort laten zien ter controle. Ik wilde graag pinnen om te betalen, nadat ik klaar was hoorde ik wel een geluidje er van af komen, maar de cassier zei iets tegen mij. Schrok me eerst dood dat ik hier niet kon pinnen oid, bleek dat hij mijn paspoort hoesje mooi vond (whah faill).

Van Dubai to Perth was ook een prima vlucht. We vertrokken om 04.00 u s'nachts ipv 03.00 u, waarom? geen idee. Ik had gehoopt dat ik naast leuke mensen zou zitten, maar helaas, er kwamen twee old grumpy Englisch people naast me zitten. Like, yesss can't do it better :)). Gelukkig kun je in deze mega vliegtuigen films kijken en had ik genoeg bezigheidsmateriaal meegenomen. Ook hier was het eten prima te eten, het dessert is best = witte chocolade mousse met caramel ). Er waren serieus mensen die dat lekkere dessert lieten liggen...

Eenmaal op Perth Airport aangekomen, moest ik nog door de controle. In het vliegtuig kregen we een formulier die we moesten invullen of je illegale spullen meeneemt en wat je in Australië komt doen. Ik heb geen illegale spullen bij (duh i''m a sweet girl) maar was evengoed nerveus. 'You never know' zeggen de Fransen he ;). Gelukkig er goed doorheen gekomen, toen ik verder wilde lopen struikelde ik bijna over mijn eigen spullen, natuurlijk moest de douane hier fijn hard om lachen -_-. Daarna kreeg ik nog eens extra de vraag of ik kaas of fruit in mijn tas had zitten, told him 'yes i'm a Dutch girl, but I don't have that in my pocket', dat was schijnbaar best grappig want kreeg weer een douane aan het lachen :p. Nadat ik eindelijk door de douane was en mijn koffer had, moest ik nog een keer door de douane. Heb me nog nooit zo veilig gevoeld.

Al snel vond ik mijn familie, die kwamen me ophalen op het vliegveld. Michelle (hostmum) en Beau (hostkid) kwamen me ophalen. Kreeg van Beau een sleutelhanger koala van Australië, super lief. Daarna zijn we bij de vader van Michelle gaan slapen, aangezien het 3uur naar huis rijden was en de vader 20 minuten hier vanaf woonde. Die vader was echt super lief! Als avondeten kregen we toen, jaja je raad het al 'WORTELENSTAMP :D' maar dat heet daar 'mashed potatoes with carrot' en dat smaakt zoet, ook kregen we daar worstjes bij en broccoli. De eetcombinaties zijn niet altijd super hier, zo hadden we zaterdag cordon bleu met tagliatelle in tomatensaus en salade...

De volgende dag zijn we naar South Perth gegaan, dat was echt super leuk. We gingen met een soort ferry naar de andere kant. Hier hebben we rondgelopen, geluncht en een ijsje gegeten. Het viel me op dat er super veel Nederlanders waren, voelde me net zo'n secret security, omdat ik alles kon verstaan en hun natuurlijk van niks weten. Na een reis van 3 uur (ja dat is heel normaal hier) kwamen we eindelijk aan in Cowaramup. Ik heb echt een super mooie kamer en badkamer, nog mooier als bij mij thuis. Het huis waar ik woon is ook heel erg mooi, is een nieuwbouwwoning. Tijdens het avondeten kregen we champagne, omdat de huidige au pair weg ging en ik de nieuwe au pair werd. Super lieve gedachte. 's avonds ben ik samen met de huidige au pair op stap gegaan om haar vrienden/ vriendinnen te leren kennen. Het zijn allemaal echt super leuke mensen, en zo vriendelijk. In Nederland geef je elkaar een hand als je elkaar voor het eerst ziet, hier is het heel normaal om direct een knuffel te geven en te doen alsof je elkaar al jaren kent. Iedereen is ook super sociaal. Zondag ben ik met Michelle en Beau naar de supermarkt geweest, hier heb ik een nieuwe simkaart gekocht, mocht je mijn nummer willen, stuur me dan even een Facebook berichtje :). Op de terugweg mocht ik autorijden, het is natuurlijk even wennen aan de andere kant, maar je went er snel aan (en het is een automaat, Lucky meeeee ))

om 12.00 u hadden we samen met de huidige au pair, de vriendinnen daarvan, michelle, Michelle's best friend and kids en Beau afgesproken om te lunchen. Het is hier heel normaal om een pizza of hamburger als lunch te eten. Daarna ben ik met de huidige au pair en vriendinnen verder op stap gegaan.

Vandaag had ik mijn eerste werkdagje, Michelle ging de huidige au pair naar Perth brengen en hostdad Kayne was werken. Samen met Beau wat leuke dingen gedaan, trampoline springen, verven, films gekeken en spellen op de IPad gespeeld. Het was namelijk slecht weer vandaag, daarom een relax dagje. Ik ben net een levend klimtoestel, Beau klimt de hele tijd aan me, super ja. Toen Michelle terug kwam, zijn we naar het strand gereden en daarna naar de chocolate factory gegaan, yummyyyy.

Tot nu toe bevalt het echt super goed! Ik moet wel nog even wennen aan het feit dat de familie (bijna) alles koopt en betaald voor mij en ik alles mag doen en laten wat ik wil. Ik voel me hier prima op mijn gemak en Michelle is iemand die houdt ervan om op stap te gaan en leuke dingen te doen, die vrijheid geeft ze me genoeg. Ik werk elke maandag, woensdag, donderdag en vrijdag. Niks te klagen denk ik zo ;). Ik heb overginds geen last gehad van een jetlag, heel fijn. Dit komt denk ik doordat ik vrijdag om 20.00 u aankwam, daarna wat gegeten, gedoucht en toen ben gaan slapen en hierdoor direct in het ritme kwam.

Ik heet vanaf nu trouwens ''Keira'. Really weird, maar het wend wel, Kyra kunnen ze namelijk niet zo goed uitspreken. Het Engels spreken gaat me ook goed af, als je me goed kent, weet je dat ik hier wat moeite mee heb. Maar kreeg vandaag van mijn hostmum te horen dat ik goed verstaanbaar ben :). Het kost wel veel concentratievermogen, maar merk al in deze 4 dagen dat het stukken beter gaat dan vrijdag.

Liefs Kyra

Reacties

Reacties

Gieke van Buren

Wat fijn dat je goed bent aangekomen, Kyra! En dat je het nu al zo naar je zin hebt down under!
Ik wens je een geweldige tijd in Australië. We denken vanavond tijdens de diploma uitreiking aan je!

Groetjes
Gieke

Rianne krekels

Wat leuk om dit allemaal te lezen!
Fijn dat je het naar je zin hebt en dat het klikt met de familie. Lief van de oude au pair dat ze je kennis laat maken met andere jongeren. Nog veel plezier en ik kijk al uit naar de rest van je blog. Dikke kus!

Marleen Broekmans

Wat leuk om te lezen hoe goed het je allemaal bevalt....heerlijk! En ook fijn dat je zoveel nieuwe mensen leert kennen...hoop dat je je snel goed thuis gaat voelen daar...En heerlijk zomerweer heb je er gratis bij...geniet er maar goed van! Ik vroeg me nog af of je daar in Australië ook mag stemmen ? Of staat dat allemaal nu heel ver van je af? Enjoy...and you will see...your english will improve...beye

Rian

Leuk om te lezen, Kyra. Fijn dat je het goed getroffen hebt. Geniet van dit avontuur. En dat Engels,.. uit ervaring weet ik dat dit supersnel gaat.

Saskia

Leuk om te lezen! Maak er n mooie tijd van!????

Susan en Wil, Daan en Niels

Je bent nu al helemaal thuis, super. Ben benieuwd of je nog wel terug komt ????. Erg leuk om te lezen. Hoop dat je veel tijd hebt voor een regelmatige update. Oh ja, stuur mij ook even je nummer. Kan ik je af en toe appen ????.

Miriam

Leuk om je ervaringen te lezen! Heb aan je gedacht tijdens je lange vlucht! Gelukkig viel het mee. Wens je veel plezier en geniet ervan!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active