kyravanschendel.reismee.nl

au pair life en veel gezelligheid

Hey allemaal,

Inmiddels heeft het weer een langere tijd geduurd voordat ik weer een blog heb geschreven, want eerlijk is eerlijk, ik heb het echt veel te druk hier en 's avonds ben ik dood op. Ik heb het nog steeds mega naar mijn zin hier, tijd vliegt zo voorbij hier. Zit inmiddels alweer 3 weken hier in het prachtige Australië.

Het au pair life is soms best wel zwaar moet ik zeggen, misschien had ik het allemaal wat te licht ingeschat. Zorg dragen voor 1 kind klinkt mega relaxed, maar je moet wel altijd de animator uithangen omdat hij geen broertjes of zusjes heeft om mee te spelen. Maar ik ben er ook van overtuigd dat het goed is voor de ontwikkeling van het kind om alleen te spelen en zijn eigen fantasie te ontwikkelen. En natuurlijk wil ik een goede au pair zijn, zoals meeste mij kennen, ken ik geen half werk en wil ik graag alles goed doen. Stofzuigen en dwijlen is voor mij ook een hele ochtend work out, want wil gewon dat het erna netjes uitziet. Ik begin mijn moeder eindelijk in bepaalde dingen te begrijpen wat betreft poetsen, wanneer je net klaar bent en je kind weer rommel maakt of iets vies maakt, #aarrggr... Afgelopen woensdag was Beau boos op mij, hij was gewoon veels te moe waardoor alles wat ik deed slecht was. Hij had namelijk 's morgens zwemles gehad en 's middags waren we even naar het strand gegaan. Beau zei toen dat hij mij geen leuke au pair vond en hij de andere au pair leuker vond. Op dat moment raakte mij dat wel heel erg, maar ik weet eenmaal dat kinderen je uittesten en alles negatief is wanneer een kind moe is en boos op je is. Achteraf heb ik me er niet meer veel van aangetrokken. Een uur daarna kwam die weer na me toe en gaf me een knuffel, dat deed wel weer goed :).

Vorig weekend ben ik naar Perth gegaan, op vrijdag avond ben ik samen met een meisje (backpacker uit Portugal) naar Perth gereden. Via de ride and share Margart River Facebook pagina heb ik haar leren kennen. Ik was in het begin een beetje zenuwachtig omdat ik bang was gecatfisht te worden oid. Je weet namelijk maar nooit op social media. Gelukkig is alles goed gekomen, het was echt een super aardige meid. We hebben gelachen, gezongen en gedanst in de auto. Ze had een van (kleine camper) waar ik echt mega jaloers op ben. Haar van is haar huis, hiermee rijdt ze heel Australië mee rond. In het weekend bleef ik bij Stefanie slapen, zaterdag gingen we naar Rottnest Island per boot. Wauw het was echt mega mooi hier! We hadden geluk met het weer gehad (natuurlijk verbrand als een gek), hadden een snorkelset gehuurd en een fiets. Ik geloof dat we wel bijna 20km hadden gefietst op dat eiland. En wat een bergen zeg, pfff. Ik was blij toen ik tijdens mijn lunch even kon zitten en bijkomen. 's avonds zijn Stefanie en ik nog naar de supermarkt en liquor shop (ze verkopen namelijk geen drank in de supermarkten hier) gegaan om wat lekkers te kopen en te genieten van onze avond. We zijn toen vrij vroeg naar bed gegaan want we waren ten eerste doodop en ten tweede moesten we de volgende dag om 05.30 u opstaan omdat we om 07.00 u een surfles hadden gepland. En ja je raadt het al, we waren om 06.30 u bijna aangekomen bij de surfles, werden we gebeld dat het niet doorging door de weersomstandigheden. Balen als een stekker!!!!! Aangezien het een zondag was en er bijna niets open was, gingen wij (Stefanie, Carmen, Duitse au pair en ik) 3 uur lang in de auto relaxen, wachtend tot de shopping hall open ging. Ja het was echt leuk want we hadden wat oude muziek in de auto opgezet waar we op konden meebleren.

Afgelopen donderdag avond ben ik samen met Brenda (Nederlandse vrouw) naar een outside cinema geweest naar de fim fifty shades darker. Ik had de film al eens gezien, maar wilde o zo graag eens naar een outside cinema. Oooh wat was dat amazing! Van te voren zijn we nog naar een foodnight market geweest, hier heb ik voor het eerst een Australische pie gehad (bladerdeed met vlees erin) moah dat was echt super lekker! Vrijdag ging ik samen met mijn hostmum en Beau spontaan uit eten. In ons dorpje is elke dinsdag en vrijdag een vietnamese avond, hier kun je lekker en cheap eten. Ik vond het echt een leuke spontane actie. Mijn hostdad ging niet mee want die is door zijn rug gegaan afgelopen donderdag.

Dit weekend kwamen mijn vriendinnetjes Stefanie en Carmen naar mij toe en bleven hier slapen. Ik had me hier hele week op verheugd want wilde ze van alles laten zien. Zaterdag (ja op 1 april en nee geen 1 april grap) hadden Stefanie en ik tattoo time. Ik wilde al heel graag een kleine tattoo met een betekenis, dit was mijn moment om het te doen en ik ben er heel blij mee :). We zaten langer in de tattoo shop dan verwacht, dus konden niet meer veel doen aangezien we 's avonds ergens wilde uit eten en een drankje doen. We gingen toen in de pub uit eten en daarna daar direct een drankje doen. Het was echt mega druk, dus we zijn rond 22.00 u weer terug naar huis gegaan. De volgende dag wilde ik graag naar de white Elephant cafe gaan omdat je hier zo mooi kunt zitten met prachtig uitzicht, hier hebben we wat gedronken en daarna in Margaret River wat gaan lunchen.

Helaas konden Carmen en Stefanie niet al te laat blijven aangezien ze nog 3 uur naar huis moesten rijden, we hebben toen nog even in het parkje gerelaxed en gekletst over allerhande dingen. Van 5-11 juli gaan we misschien naar Thailand op vakantie met z'n 3en :D. Ik moet nog de bevestiging van mn hostmum krijgen dat ze een babysitter heeft gevonden voor die periode. Als het doorgaat wordt dit mijn 20e verjaardag in Thailand :). Eerst wilden we naar Bali, maar hebben ons toch bedacht.

Liefs,

Kyra

Reacties

Reacties

Susan

Gaaf verhaal. En wat een belevenissen allemaal. Ben benieuwd naar je tattoo ????

Edel

Hoi Kyra,
leuk al je leuke verhalen te lezen en te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik wens je nog veel meer mooie avonturen toe. Kan niet wachten op je volgende blog ;)

Edel

Oh ja, vergeten...... waar is de foto van je tattoo ;) ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active