kyravanschendel.reismee.nl

vrijheid blijheid

Hey allemaal,

Weer een update vanuit Australië. Zojuist een 15 km run workout gedaan (ja ik ben mega trots op mezelf, namelijk zonder te stoppen in 01.31.49) want ik ben aan het oefenen voor de halve marathon Eindhoven in oktober 2017. Ik kan het zelf nog niet beseffen wat voor vooruitgang ik hebgeboekt in het hardlopen, ik begon namelijk hier in Australië met een 5 km run. In Nederland kwam ik nooit verder, misschien is het omdat het uitzicht hier zo mooi is en ik daadwerkelijk geniet van het rennen. Maar het kan ook zijn dat sporten gewoon echt mijn passie is geworden. :)

Op het moment zit ik mijn blog te schrijven in een ‘strandtentje’ en genieten van het mooie uitzicht op de zee, heeerlijk! Wat kan ik hier toch van genieten wat voor prachtig leven ik op het moment heb. Ik geniet ook 3 dubbel zoveel van mijn leven als dat ik thuis deed, ik voel me ook zo vrij als een vogel en geniet van de kleinste dingen die gebeuren. Dat wordt nog wat als ik straks weer thuis woon na een half jaar vrijheid blijheid… haha. Het eten is hier echt delicious. Hier hebben ze niet zoals in Nederland standaard in elke lunchroom ‘broodje carpaccio, toneijnsalade, filet american of uitsmijter ed’. Hier wordt elke dag alles vers gemaakt, dus het kan zomaar zijn dat ze dat broodje van gisteren vandaag niet eens in de vitrine hebben staan. Nu heb ik het wel over de plaatselijke bakery’s en niet over de toeristen lunchrooms (dat is of course wel het zelfde eten). Je proeft gewoon dat alles vers is en de producten onbewerkt zijn. So much more better! Oh en de pies zijn echt het beste hier ,so in love. Dat is deeg met een vulling erin (meestal vlees) add some chilisauce or barbecue sauce and you’re in heaven! Nu moet je de natuurlijk niet te vaak eten, anders zie je eruit als een pie, haha.

Ik heb afgelopen weekenden echt super weekenden gehad. Het weekend van 1 april kwamen Stefanie en Carmen zoals jullie in mijn vorige blog lazen en het weekend van 7-8 april was echt hilarisch! Ik had het niet willen missen. De zaterdag (7 april) had mijn hostmum een b-day party, ze is namelijk 27 maart 40 jaar geworden. Samen met, I guess, 20 personen ging ze een winerytour doen (abnormaal veel wineries hebben ze hier, zoek maar op Margaret River en je ziet alleen maar wineries). Ik moest die dag babysitten op totaal 3 kinderen inclusief Beau samen met de andere au pair Marie. Ik snap niet waarom ze een tweede babysitter nodig had, maar het was makkelijk en gezellig geld verdienen. My hostmum said ‘ the children are happy to see each other again, so you only need to feed them’, haha okayyyyy. We hebben films gekeken en mini sausages gegeten (soort saucijzenbroodjes). Daarna ging ik met 2 kinderen even naar de supermarkt, voelde me net zo’n tienermoeder met 2 zo’n kiddo’s haha. Rond een uur of 6 kwam iedereen thuis van de winery tour, and guess what, iedereen was zo dronken haha it was amazing!! De afterparty volgde bij ons thuis, er waren verschillende tapas schalen en genoeg drank. Het was echt zo gezellig, want ik mocht aansluiten bij de afterparty. De Australische mensen zijn zo ontzettend aardig hier, iedereen praatte tegen mij alsof we elkaar al ons hele leven kennen, zo sociaal. Helaas heb ik niet veel van de avond meegekregen want om 9 uur lag ik al plat in bed..… haha niks meer gewend. En dan , the day after. Het was nog steeds full house, er bleven 8 mensen slapen. Op de bank, in logeerkamer of in de auto , het kon allemaal. Iedereen had de dag erna een mega hangover, het was echt zo grappig om te zien. Mijn hostmum had niet eens geslapen, ze was nog steeds drunk. Die dag ook helemaal niks uitgevoerd dan alleen maar uitkateren met de family. En het huis, ja laten we het daar maar niet over hebben hoe smerig het was.

Afgelopen twee weken waren rare werkweken, aangezien mijn hostdad al twee weken thuis zit omdat hij door de rug is gegaan. Hierdoor wist ik niet zo goed wat mijn taken zijn omdat Beau natuurlijk ook blij is dat hij tijd met zijn vader kan spenderen. Ik heb dus gewoon mijn poetstaken gedaan en ondersteund waar nodig was. Ook bleef ‘poppy = opa’ 2 nachten logeren, hij vindt het dan ook leuk om de zorg van Beau te dragen als hij er is. Poppy is echt een super aardige man. Gelukkig vond mijn hostmum het ook rare weken, dus no troublessss.

Gisteren (donderdag 13-4) had Michelle een poetsparty georganiseerd thuis (net zo iets als tupperware feestjes) en vroeg of ik er bij wilde zijn omdat ze niet genoeg aanmeldingen had. Ik vond het wel lachen, heb weer genoeg geleerd over bepaalde poetsmiddelen haha. Gelukkig was er wijn en wat hapjes, dat maakte het wat leuker. ;)

Dit weekend is Pasen, ik zou eerst naar Perth gaan om Stefanie en Carmen weer te zien, maar helaas is het overal full house dus is er geen slaapplek. Mijn hostmum gaat namelijk zaterdag naar Perth omdat ze zondag voor 1 week naar Bali vliegt voor vakantie met haar vriendin. Dat was mijn intentie om dan met haar mee te rijden en te genieten van mijn lange weekend. Maar helaas. Nu ga ik morgen een barbecue doen met een aantal travellers die ik heb ontmoet via Facebook en zondag misschien met een Dutchie wat drinken in Margaret River. Ook kan ik nu de paaseieren verstoppen voor Beau a.s. zondag voor Pasen. Dus ik vermaak me wel en ach weetje, soms is het niet erg om even alleen te zijn en te genieten. Ik ga volgend weekend namelijk naar Sydney (mijn hostfamily gaat namelijk voor een conference van het werk naar Melbourne, vandaar dat ik 5 dagen vrij heb) en het weekend na Sydney is koningsfeest in Perth. Dus heb komende weekenden genoeg te doen.

Het contact tussen mij en Beau gaat super op het moment. In het begin wil je namelijk niet direct de strenge miep uithangen en zeggen dat hij zijn kamer moet opruimen etc. Je moet het contact geleidelijk opbouwen. Ik heb best veel geleerd van mijn hostdad toen hij afgelopen weken thuis was over de omgang met Beau, hij pakt namelijk direct dingen goed en indien nodig streng aan. Kamer opruimen blijft elke dag een trouble, maar de woorden ‘If I need to have a look and see it’s still a mess, I put it into the bin’ zijn me toch toverwoorden. Een kind blijft een kind, maar nadat hij zijn kamer heeftopgeruimd, weet hij verrektes goed dat ik gelijk heb over zijn kamer, dat merk ik omdat hij dan toch naast mij op de bank komt zitten of knuffels geeft etc. Beau zegt nu ook steeds vaker uit het niets ‘I love you’, ja dan smelt mijn hart toch wel :’).

Beau heeft nu school holiday (like yesss dweilen is echt nice om te doen als je kind thuis is). Volgende week gaan we naar een Reptilefarm, cinema (smurfen, jippie eindelijk een excuus om naar een kinderfilm tegaan haha) en naar het zwembad. Dus leuke vooruitzichten.

Oh en het grappigste blijft nog. Afgelopen week was er een knutselactiviteit in het Woolwhorts winkelcentrum. Beau moest wat uitknippen maar de mevrouw die het organiseerde was druk bezig, dus ze zei ‘maybe you can aks your mom to cut it out’. Aargghh i’m not his mummmmm. Dit is al de tweede die denkt dat ik zijn moeder ben haha. Dan den ik bij mezelf, zie ik er zo oud uit of is het hier normaal dat je 16 and pregnant bent?...

Sorry voor de lange blog, maar wilde graag alle leuke dingen met jullie delen. And to the point ‘live like it’s your last day and enjoy!’. Ik geniet zo hard van mijn leven op het moment, onbeschrijfelijk. Heimwee? Nah dat woord ken ik (tot op heden) niet …Sorry mam en pap, but still love you guys. Op naar mijn 6e week in Australië, jeetje wat vliegt de tijd (met KLM of Emirates?)

Liefs,

Kyra

Reacties

Reacties

Marina

Wow Kyra, wat kun jij leuk schrijven.
Geniet er maar van.

Mam

Je komt toch wel terug he...?

Rianne

Klinkt super allemaal. Vind het echt leuk om te lezen wat je meemaakt.
Geniet ervan!
Xxxcc

Marleen

Wat heerlijk om te lezen allemaal...en geweldig dat je die halve marathon wil gaan rennen...petje af hoor! Geniet nog maar fijn! Lieve groetjes

Inge van Oosteren

Leuk hoor Kyra om weer te lezen, geniet er maar lekker van en heel leuk geschreven, groetjes uit een koud nederland

Marlies

Heeii Kyraa!!
WWAAUUUWWWW ik word helemaal jaloers hier op de bankt!
Wat geweldig allemaal om te lezen wat jij meemaakt!
Je beschrijft het allemaal zo leuk en mooi dat ik helemaal kan mee genieten met jou. (Bedankt daarvoor dan ben ik een beetje minder jaloers :P)

Groetjesss!!
Ik kijk uit naar je volgende blog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active