kyravanschendel.reismee.nl

joehoeee ben d'r nog :)

Hey allemaal,

Op het moment zit ik heerlijk te genieten van mijn TimTam en wat Nederlandse lekkernijen die ik afgelopen weekend in de Dutch shop heb gekocht in Perth. Ik zal even een kleine update doen van de afgelopen weken, eerlijk gezegd niet heel erg veel gebeurd. Ja nu ik alles vertel, lijkt het wel weer heel erg veel haha.

De woensdag na de winerie tour die ik samen met Brenda en Michael heb gedaan, had ik eigenlijk niks op de planning staan. Totdat ik om 17.00 u een berichtje van Brenda kreeg of ik mee wilde naar Sunset café om haar bestelling af te leveren. In eerste instantie paste ik omdat ik nog steeds heel erg moe was, maar zoals de meeste me wel kennen ben ik snel over te halen. Dus na het werk (17.30u) werd ik door Brenda en Michael opgehaald. We gingen eerst even op het strand zitten (met wijn ;)) om de zonsondergang te zien en daarna gingen we naar Sunset café. Hier hebben we toen gezellig wat gegeten, Brenda kwam op het idee om 2 schnitzelburgers met z'n drieën te delen, maar goed ook, want die kregen we nog niet eens met z'n drieën op, haha. Jezus waren net zo'n deurmatten als in Duitsland... Weer over van alles gelachen, kortom weer een leuke (spontane) avond!

Vrijdag was het slecht weer, Beau moet op vrijdag altijd om 12.30 u naar school en meestal ga ik dan met hem van te voren naar een speeltuin toe. Mijn hostmum kwam op het idee om naar 'the little monsters' te gaan, dit is een binnen speeltuin. Voelde me net zo'n huismoeder, kletsen met al die moeders die ook aan de kant op een bankje zitten te wachten roerend in een kopje koffie.

In het weekend had ik niet veel op de planning, vond ik ook wel eens lekker. Zaterdag ben ik 's morgens even naar de farmersmarket geweest in town, dit is elke zaterdagochtend, kun je vers groente/ fruit, vlees, brood en allerlei andere lekkere dingen kopen. Daarna ben ik in Busselton baantjes gaan zwemmen en even in het dorpje wezen kijken. 's avonds met de family lekker tv gekeken en ze hadden fish and chips besteld. De zondag had ik samen met Marine afgesproken, Franse au pair uit Yallingup. Zijn samen ergens gaan lunchen en daarna heb ik haar wat leuke plekjes in Margaret River laten zien.

De maandag na het weekend was een beetje raar weer, ene moment zon, andere moment heel donker. Ik had echt totaal geeeen idee wat ik kon gaan doen, dus ben smorgens met Beau ergens wat koffie gaan drinken en daarna thuis, met zelfgemaakte popcorn, hadden we een bioscoop gebouwd.

Dinsdag ging ik samen met Brenda een sportief dagje doen, nouja sportief... t begon met een latte en een bananenbrood haha... Daarna gingen we er wel vol tegen aan, crossen door de bossen met de mountainbike. Wat was dat kicken man! Veel bergen en heuvels, op en af, van links naar rechts. Ik heb hier echt van genoten man! In de middag hebben we een filmpje gekeken en 's avonds ergens wezen uit eten. Heerlijk weer zo'n dagje.

Nu ik dit allemaal typ, lijkt 't net alsof ik alleen maar doe eten. Het klinkt erger dan het is hoor. ;p

Woensdag was weer standaard zwemles dagje voor Beau, in de middag bij zijn beste vriend wezen spelen. Ik gezellig als 'moeder' rol kletsen met de moeder en een theetje drinken. Verkleedpartijtjes doen ze hier ook aan, geweldig! Donderdagmiddag kreeg ik een smsje van mijn hostmum dat ze Beau van school zou halen omdat ze eerder klaar was met werken. Ik had toen als idee bedacht om haar en Beau daarna mee te nemen om ergens wat koffie te drinken zodat we het Moederdag cadeautje konden geven (aangezien we elkaar zondag in eerste instantie niet zouden zien). Als cadeau had ik een foto gemaakt van Beau en deze afgedrukt op groot formaat en in een mooi lijstje gedaan. Ze was helemaal blij met het cadeau, en dat maakte mij ook blij :).

Vrijdagavond ben ik met de bus naar Perth vertrokken omdat ik zaterdagochtend om 06.45 u moest verzamelen bij de bus om met de dolfijnen te gaan zwemmen. Ik had een cheap ass hostel geboekt, maar zag dr gelukkig prima uit. Kreeg zelfs een 4 persoonskamer ipv een 6 persoonskamer omdat die volgeboekt was. Eenmaal in mijn bed beland, wilde ik slapen, kwam er een jongen binnen die allerlei verhalen begon te vertellen, dat die wel 4/5 keer in de week ging fitnessen, proteïne hier, kipfilet daar. Haha, boeien jong, dat interesseert me nu echt weinig, heb liever dat je een pizza eet en geniet van t leven. Na dat hij eindelijk klaar was met zijn levensverhaal kon ik gaan slapen. 05:45 u ging de wekker af.. pff. Omgetrokken en richting de bus gelopen. om 06.50 zou de bus vertrekken en om 07.00 nog steeds geen bus te verkennen. shit, stond ik dan midden in Perth. Ik gebeld naar een nummer, was alleen bereikbaar vanaf 08.00 u, dus nog meer paniek. Ander nummer gevonden, maar de bus was onderweg naar het station. pff gelukkig. Kijk ik even de andere kant op, zoefff rijdt de bus pal langs me weg.. ahhhh. Ik weer bellen naar het nummer, maar gelukkig belde hun naar de buschauffer en kwam die weer terug rijden. GELUKKIG! Ken je dat gevoel als je op schoolreis ging, je de laatste in de bus stapte en iedereen naar je keek en dacht 'damn girl, you're too late'. Yes zo voelde ik me ook. Maar al met al, het dolfijnen zwemmen was echt kicken!!. Moest een zwempak aan, voelde me net zo'n Michelin poppetje, jezus wat een strakke dikke pakken man. Was blij dat ik nog enigszinds kon ademen. Al vrij snel hadden we dolfijnen gespot, en ook best veel. De groep (25 mensen in totaal) werden in 4 groepjes gedeeld, iedereen kreeg een kleur op basis of je al vaak gesnorkeld had of dat je beginner was. Elke keer gingen er twee groepjes in het water en daarna de andere twee groepjes. Je moest elkaar vasthouden aan de 'kleurenriem' die je omhad, zodat je niet alleen was ivm de veiligheid. De mensen van de organisatie hadden ook zo'n soort slang om hun enkel om haaien weg te jagen, eigenlijk best gestoord, maar alles voor de veiligheid. Oja btw de dolfijnen waren gewoon wilde dolfijnen die in de zee waren, dusja ook een kans dat er inderdaad haaien zouden zijn. Gelukkig geen haaien gezien. Ik heb echt een te gekke tijd gehad, wauw. In eerste instantie twijfelde ik aangezien er veel nieuws was hier in Australië (ook bij mij in de buurt) dat er haaien dicht bij de kust zijn. Maar aan de andere kant dacht ik, Ik ben met een organisatie, die weten heus wel wat van de veiligheid af. En als ik het niet deed zou ik achteraf spijt krijgen.

De zondag ging ik samen terug naar huis met mijn hostparents. Die waren toevallig ook in Perth. Ze kwamen me ook nog bij het hostel midden in het centrum halen, super chill. Had zelfs nog aangeboden om hun richting op te gaan. 's middags nog naar de Dutch shop geweest met Erik , hier genoeg voorraad gehaald. Had nooit gedacht dat ik zoveel Nederlands eten zou missen (pickwick thee, saté saus, nasi goreng, milka chocolade, speculaas en nog een pot speculoos aangezien mijn familie dit helemaal t einde vindt). Terug naar huis, 3.5 u in de auto zitten, is echt geen pretje. Wat hou ik ervan om naar Perth te gaan, maar wat haat ik dat reizen. Maar 3.5 u is hier in Australië niks. Mijn hostparents zijn voor 1 uurtje werkbijeenkomst 'ff' 3.5 u naar Perth gereden en 3.5 u terug naar huis (wel met een overnachting dan). Ook weer heerlijk gestopt bij de Bunburry Farmers market (LOVE THAT). Een eenmaal thuis lekker gerelaxed op de bank met een Australische pie.

Vandaag was echt slecht weer. Dus vanalles gerommeld, was gedaan (na t weekend is t altijd mount everst was), keuken gepoetst. Met Beau wat knutselspullen gekocht (they called it art en craft), idee van mn hostmum zodat hij genoeg kan doen als t slecht weer is. En spaghetti bolognese gemaakt. Eerlijk, heb mezelf toch wel even overtroffen, haha.

Morgen ga ik samen met Brenda een Hollandse avond doen, Brenda is ook naar de Dutch shop geweest afgelopen week. Lekker frikadel speciaal, omg kan niet wachten! 's morgens wilde ik eerst even rennen en dan naar het dorp. Moet nog steeds mijn WWCC (VOG In Australië) aanvragen, oopss.. en wat kleine dingetjes kopen. Wat fotootjes voor oma printen, aangezien ze geen Facebook heeft, moet het maar even old skool. En woensdagavond ga ik gezellig met Marine naar de bioscoop. Weer veel leuke plannen!


Goodday mates!

xx Kyra


Reacties

Reacties

Rianne

Ooh lieverd echt helemaal te gek!
Ook je filmpje van het dolfijnen zwemmen. Wauw.. zoooo jaloers hihi
Xxxxx

Susan

Mooie verhalen Kyra. En inderdaad het lijkt erop dat je alleen maar eet. Weet je zeker dat het het pak was dat je deed voelen als een michelin mannetje? ????????????????????????????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active