kyravanschendel.reismee.nl

my first week as an au pair

Hey allemaal,

Mijn eerste week als au pair verliep prima! Maandag was het slecht weer hier, dus Beau en ik hadden een relaxed dagje met wat films gekeken. De dinsdag had ik alweer direct een 'day off', ben toen samen met mijn hostmum naar de bank gegaan om een bankaccount te openen, daarna heb ik wat rond gereden alleen om er aan te wennen dat je aan de linkerkant moet rijden. Even wat rondgesnuffeld in het dorpje Margaret River en daarna weer naar huis gegaan.

Op woensdag heeft Beau om 10.30 u zwemles, super cute. Dus op naar het zwembad gereden met lunchbox ala overlevingspakket (sjezus die lunchboxen hier zijn echt heavy, daar kan ik bijna een hele week van leven, dit eet een jongetje van 4 jaar in z'n uppie op haha). Hostmum kwam vanuit het werk naar het zwembad om naar Beau te kijken. Na de zwemles is Beau moe, dus heeft hij op de iPad gespeeld en ik wat huishoudelijke taakjes zoals stofzuigen, de was doen en wat poetsen. Donderdag gaat Beau van 09.00 u tot 15.20 u naar school, voelt ook als een 'day off', ben die dag heerlijk in mijn uppie naar het strand gegaan en genoten van het uitzicht. Vrijdagochtend samen met Beau naar een speeltuin geweest en om 12.30 u naar school gebracht tot 15.20 u. Beau had deze dag een beetje slechte zin, alles wat ik deed was fout of slecht. Mocht zelfs niet meer naar hem kijken, haha funny child. 'S avonds gingen we uit eten bij een tentje hier in de buurt waar je pizza's kunt eten voor 10 Dollar. Daar heb ik nog wat vrienden/ kennissen ontmoet van mijn hostparents.

Zaterdag ben ik samen met 3 andere au pair dames in de ochtend naar de farmersmarket geweest (soort food festival) waar je allerlei dingen kunt kopen, bepaalde specialiteiten en specerijen. Daarna met z''n allen wat rond gereden, verschillende stranden bezocht, wineries bezocht, chocolade fabriek en geluncht bij de bakery in Margaret River. Die bakery is van Nederlandse eigenaren, je kunt dit winkeltje vergelijken met de bakkerswinkel in Nederland, love that shop! Rond etenstijd weer naar huis gegaan en 's avonds gezellig met Stefanie geskypt. Stefanie heb ik in Nederland nog ontmoet via de workshop van Travel Active, ze is ook au pair in Perth maar woont helaas 3 uur van mij af. Volgende weekend ga ik naar haar toe, gaan we zaterdag samen naar Rotness Island en zondag surfen samen met Carmen en Stefanie.

De zondag had ik een meeting met een aantal Dutchies, ik had namelijk op de besloten Facebook pagina 'duthies in Perth' een berichtje geplaatst of er ook Nederlanders waren in de buurt van Cowaramup/ Margaret River, hier had ik echt veel reacties op gekregen. Zondag dus om 12.00 u een meeting gehad met 9 Dutchies, enkele Dutchies wilde wel komen maar waren helaas verhinderd. We gaan proberen om 1 keer in de maand een meeting te doen :). Na dat enkele weer naar huis gingen, ben ik met 3 Dutchies naar het strand gegaan, vantevoren naar Coles en Liquorshop gereden om wat drinken en eten de kopen. Het was echt een heerlijke dag! Lekker Hollands, kletsen, eten en drinken aan het strand.

Vandaag ben ik in de ochtend samen met Beau, Marie de andere au pair en haar kinderen naar het strand geweest. Helaas ging ze na een uurtje weer naar huis omdat de kinderen erg moe waren en hele tijd aan het huilen waren. Ik ben daarna samen met Beau een stukje gaan wandelen en toen in een cafeetje wat gedronken. In de ochtend had ik al beloofd om naar de animal farm te gaan vandaag, dit dus in de middag gedaan. Voor het eerst kangaroos gezien, geweldig was het! Vandaag wederom een leuke dag gehad. Morgen heb ik weer een dagje vrij, dan ga ik samen met Brenda (Dutchie) een kleine roadtrip maken hier in de buurt, zodat ik van alles kan zien hier. Brenda woont namelijk al 22 jaar hier in Australië, is begonnen als backpacker en toen blijven plakken (is geen hint ofso, haha). We gaan 's morgens om 10.00 u, dus lekker vroeg opstaan want wil van te voren nog een rondje rennen, 's avonds is dat namelijk niet te doen hier. Eerste keer was ik namelijk verdwaald hier... ...oopsss.

Nog steeds super naar mijn zin hier!


Lots of love from Aussie Kyra


Reacties

Reacties

Susan

Lijkt op een lange vakantie ????. En wat een super weertje. Heerlijk. Fijn dat er zoveel Dutchies in de buurt wonen. Voel je je niet zo "alleen".

Lars

Heerlijk Kyra!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active