kyravanschendel.reismee.nl

Alweer bijna twee maanden

Lieve allemaal,

Weer een update vanuit het Australië. Inmiddels zit ik hier alweer bijna twee maanden en nog steeds geniet ik van elke dag in het mooie Australië, dat terwijl ik alleen maar in Margaret River e.o. zit. Perth heb ik tot op heden nog niet veel gezien, ofja niet veel, eigenlijk nog nooit echt. Dus dat staat nog steeds op mijn lijstje. Klinkt toch kicken 'effuh shoppen in Perth', net als dat ik 'effe was shoppen in Sydney''.

Laten we beginnen bij mijn Sydney trip, pak er maar vast een'bakkie pleur' bij en een dikke stroopwafel of roze koek om mij lekker jaloers te maken ... Sydney was echt awesome! Ben zo blij dat ik ben gegaan, had deze kans namelijk niet voorbij willen laten gaan. Ik ben in m'n eentje naar Sydney gegaan, omdat er niemand was die hetzelfde plan had om maar even voor 4 dagen van Perth naar Sydney te vliegen. 't heeft me wat hollywoodprijzen gekost, maarja eh je leeft maar een keertje toch ;). En daarbij werk ik ook hard.. 'hard' gheghe. Ik vertrok donderdag 20 april. Om 17.00 u had ik de bus van Cowaramup naar Perth (aangezien ik geen lift kon vinden). Beau en poppy brachten mij naar de bus, van tevoren nog even een flat white gedronken, getrakteerd door Poppy, zo liefff. Op het moment dat ik in de bus stapte kreeg ik een dikke knuffel en kus van Beau, dat maakte mijn dag echt geweldig. Mijn dag was sowieso al geweldig want kreeg een onverwachts pakketje van mama en toen ik thuis kwam, was m'n bestelling van Adidas ook nog eens afgeleverd. En als kers op de taart, letterlijk op de taart, had ik getrakteerd op wat lekkere gebakjes omdat poppy extra eerder kwam om op Beau te passen zodat ik naar Sydney kon gaan. Eenmaal eindelijk op het vliegtuig aangekomen, jaja je raadt t al.. ... koffer kapot -.- (life sucks ja). aahh balen, dus hop naar het vliegveld een nieuwe koffer kopen, want zat wel in een backpackers hostel waar ik in ieder geval een fatsoenlijke koffer wil hebben. Ik moest nog 5 uur wachten voordat ik eindelijk kon boarden, dus dit verdiende wel een lekkere pizza Hawaii :D. Wat rond gekeken in de winkeltjes, maar werd bloedzenuwachtig van de verkopers omdat ze elke keer als ik wat aanraakte naar me toe kwamen 'is this the right size for you?' aaah damn als ik iets wil weten vraag ik het wel. Om 01.45u kon ik eindelijk boarden en om 02.00 u vertrok het vliegtuig. 08.00 u smorgens (Sydney tijd +2 uur vanuit Perth) kwam ik aan in Sydney. Ik had me voorgenomen om alles lekker sportief te wandelen, maar dat voornemen was na 1 seconde alweer voorbij, dus lekker de trein gepakt (A). Gelukkig is de trein hier toch cheap. De vrijdag toen ik aankwam zou ik smiddags samen met Sanne afspreken om een kopje koffie te drinken, dus ik had nog tijd om de stad even te verkennen. Voor pap en mijn stiefpap even naar Hardrock café gegaan om hun souvenirtjes te kopen en daarna lekker de toerist uitgehangen en zelf souvenirs gekocht. Alles rustig aan gedaan en genoten van het heerlijke weer. Rond 14.30 u had ik samen met Sanne afgesproken en zijn we bij het Opera house cafe wat gaan drinken, 's avonds samen wezen eten en daarna naar een huisfeest gegaan van een collegaatje van haar. Hier wat spellen gedaan onder het genot van een cider en daarna op stap gegaan in Sydney. Jeeeezusss wat veel Nederlanders waren er, achteraf gezien verbaast t me niet aangezien de café midden in het backpakcers circuit zat, maar nog. Het was een gezellige eerste dag. Om 02.00 u kwam ik in mijn hostel terug, maakte schijnbaar iéts teveel lawaai, want een meisje klaagde 'be quit, it's 2AM'. Okayy sorry, durfde al niet meer te bewegen, kreeg ik ook nog eens kramp in mijn kuit, maarja schreeuwen van de pijn kon ik dus niet doen en uit bed stappen ook niet want sliep boven in het stapelbed. Maarja ik redt me wel.. Volgende dag heerlijk wezen ontbijten met uitzicht op de harbour bridge en daarna met de hop off ferry rond gevaren en naar Taronga zoo geweest. 's avonds wat rond gekeken in de stad en heerlijk sushi gegeten. Zondagochtend ontbeten bij Lindt café (daamnnn goodnessss) en daarna naar Bondi beach geweest. Eerlijk gezegd had ik me er iets meer van voorgesteld, maar het gaat er om dat ik er ben geweest (check). Ook even wezen shoppen in bondi junction en als afsluiter een cider gedronken tijdens happy hour, 'happy hour = $5 voor een cider, ondanks het goedkoper is maakt me de prijs nog steeds niet happy'. 'Savonds was er in het backpackers hostel hamburgers eten voor $3. Hier heb ik ook wat mensen leren kennen en een gezellige avond gehad met hen, hadden toen ook besloten om volgende dag samen naar bondi beach te gaan (had niets te doen, dus dacht ga gezellig mee). Na dat we hadden ontbeten en wat hadden rondgelopen werd ik alweer helemaal simpel. We waren met 5 personen, iedereen een andere mening, een iemand geen mening en een iemand een dominante mening. pff.. Ben verder on my own gegaan. Heerlijk, lekker doen wat je zelf wilt. Heb nog wat van de andere kant van Sydney gezien (eindelijk H&M!!) en toen rustig mijn spullen opgehaald en terug naar het vliegveld gegaan. Hier wat gegeten, na 37292 jaar weer eens Mac Donalds, en gewacht totdat ik eindelijk kon boarden. Om 00.15 u kwam ik in Perth aan en ben ik bij de vader van Michelle (hostmum) blijven slapen. Mijn hostfamily kwam de volgende dag terug uit Melbourne waarmee ik terug naar huis zou rijden. Dinsdag nog samen met Stefanie naar het strand in Perth geweest, aangezien het ANZAC day (zoek mamar op wat t is, soort dodenherdenking) was, was bijna alles gesloten. He... laten we nou nét vandaag de zee in willen, mocht het niet omdat er een haai dicht in de buurt van het strand was. Haha joke, gelukkig hou ik toch niet zo van de zee :). Stefanie had me gebracht naar het vliegveld waar mijn hostfamilie ook was, klaarmaken voor de lange trip terug naar huis (3.5 u rijden met auto -____-).

Ik was blij dat ik weer thuis was, de schoolvakantie voorbij was. Terug naar routine, normaal eten, normaal slapen etc. Ik hou echt van vakantie en lekker eten (joa lekker eten weten de meesten wel) maar ben altijd weer blij als ik terug in routine ben.

Op koningsdag samen met Jasper en Marco (twee Nederlandse jongens) wat gaan drinken bij Settlers in Margaret River om de verjaardag van Willie te vieren. Zaterdag 29 april was er koningsfeest in Perth (Fremantle) dus wij moesten nog even wachten. Vrijdag 28 april samen met Marine (Franse meid die ik heb leren kennen) naar de bioscoop geweest in Busselton naar Beauty and the Beast (grapje van pap 'gaat die film over ons?' joaaa pap :P). De film was om 22.15 u pas afgelopen, daarna nog 20 minuten in het donker terug rijden. Jampot glazen op mn bakkes zodat ik geen kangaroo 'hit'. Altijd angst voor, rot beesten zijn t ook (als t donker is). Volgende dag samen met Jasper en twee andere meiden om 09.30 u naar Perth gereden, alles rustig and no worries (Australian chill modus), ergens een tussenstop gehad, lekker koffie (kappoesjienoe) gedronken en verder. Rond 13.00 u kwamen we aan in t hostel. Carmen en Stefanie kwamen later, had samen met hun een kamer geboekt. Het hele hostel zat vol met Nederlanders. Iedereen op balkon drinken, eten, Nederlandse muziek. Heerlijk! Op koningsfeest eindelijk weer bitterballen gehad en rookworst (ooh wat heb ik dat gemist!, dus mam als ik op Schiphol aankom, graag met een bakje bitterballen haha). Het resultaat van de avond, hele hostel kater volgende dag. De zondag zou ik samen met Jasper en Brenda terug naar huis rijden. Michael, een backpacker, wilde ook eens graag naar Margaret River, dus die nam een lift met ons mee naar huis. Ooohh wat hebben we gelachen op de terugweg. Paar tussenstops gehad en als laatste een cider gedronken bij de Beerfarm (love that farm :D). In Bunburry bij de farmers market (dit is echt een heerlijke winkel, alles vers, groente fruit vlees brood. nomnom) pizza's gehaald om deze bij Brenda thuis op de eten. Het was wederom een gezellige dag.

Maar toen.. werken op maandag. pff met nog steeds een driedubbele kater van de zaterdag en inmiddels ook de zondag ging het allemaal niet zo super zoals ik wilde. haha. Dus even een film gekeken, voelde me op het moment zo'n bad lazy au pair, maar gelukkkig vond Beau het ook prima. Moana voor de 4e keer gekeken.. dus in slaap gevallen. Pff was effe zwaar allemaal haha.

Dinsdag had ik vrij, na 3 weken weer eens ouderwets een dinsdag vrij. 's Morgens weer even gerend, want met al dat eten moet ik wel anders ben ik straks onherkenbaar haha. Daarna samen met Brenda en Michael een winerie tour gedaan in Margaret River (ja ik wordt nog eens een echte wijnkenner hoor, kom maar niet meer met de Aldi wijn aan. Haha grapje, wijn is fijn , en ben blij met alles). Om 11.30 u begonnen we dus aan ons eerste alcoholische genot. Joaa netjes verwoord he. Het mooie is dat je niets hoeft te betalen voor het proeven van de wijn, dus gratis drinken :). In de middag gezellig wezen lunchen bij de Cheecky Monkey. Hier voor het eerst kangaroo gehad, het is echt lekker ! In Australië heb ik echt vlees leren eten, at voorheen geen bief, nou die wil ik hier niet overslaan hoor... Daarna nog gezellig wat strandjes bezocht en wat toeristische foto's geschoten. Als avondeten wat bij de supermarkt wat hapjes gehaald, brood, kaas, dip, salami en Brenda had nog pasta carbonara gemaakt. Onder het genot van een wijntje weer een super dagje gehad!

Lots of love, van Kyra

P.S Vertel me maar niet dat ik hier nog maar 4 maanden zit... pff..

P.P.S Heb met zoveel mensen, backpackers voornamelijk, gesproken en Azië staat toch echt wel op mijn volgende reis! Helaas dat ik niet verder kan reizen na mijn au pair life omdat ik terug naar school ga. Maar ik weet wel dat dit niet de laatste keer is dat ik buiten Europa ga reizen.

g'day mates!



Reacties

Reacties

Rianne

Heerlijk weer om te lezen!
Geniet er nog van.
Xxxxxxx
Ook van mark, Boy en Sem

Inge van Oosteren

Hartstikke leuk om weer te lezen Kyra, fijn dat je het zo super naar je zin hebt, gr inge

Susan

Volgens mij kom je tijd te kort. Met kerst weer 2 weken vrij. Misschien en reisje maken. Heerlijk dat je zo geniet Kyra.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active