kyravanschendel.reismee.nl

3 maanden in het mooie Australië

lieve allemaal,

alweer enige tijd geleden dat ik een blog heb gepost, vandaag is mijn day off dus kan ik me mooi de tijd nemen om mijn blog even bij te werken :)

Ik zal verder gaan waar ik vorige keer ben gebleven, is wel zo eerlijk he :'). Die dinsdag 16 mei zou ik samen met Brenda en Jasper een Hollandse avond houden, Brenda had namelijk frikadellen gekocht in de Dutch shop in Perth, dus konden we lekker frikadel speciaal eten. JEZUS WAT HEB IK DIT GEMIST!! Ondanks dat de frikadellen niet zo lekker waren als in de echte Nederlandse snackbar, heb ik er weldegelijk van genoten! De woensdag erna ben ik na de zwemles van Beau naar het strand geweest met Beau, het was eindelijk eens goed weer. Hadden namelijk een aantal dagen regen gehad (nee niet echt bepaald motiverend voor mijn humeur). Ook heeft hostdad nu elke woensdag vrij, waardoor ik me beetje onderdruk voel. Vandaar dat ik meestal probeer wat buitenshuis te doen. 's Avonds ben ik met Marine wezen uit eten in Busselton en daarna daar de bioscoop 'Snatched' geweest. Oohhh heerlijk, heb in lange tijd weer eens gehuild van het lachen vaneen film! Twijfel je er over of je wilt gaan?, ik zeg het je, zeker de moeite waard!!!

Vrijdag samen met Tessa en Brenda pizza wezen eten bij de brewerie Colonial, hier krijg je vrijdag pizza's voor 10 dollar, en zijn echt de beste pizza's! Daarna hadden we nog een Fristi (haha joke, lekkere cider :D) gedronken in de Tavern (café in Margaret River). De volgende dag met Tessa baantjes gezwommen (jaja, ik wordt nog eens een sportvrouw, rennen mountainbiken en dan ook nog zwemmen). 's avonds gezellig met Tessa gekookt, zalmfilet met groente en brood.

Donderdag 25 mei ben ik 's morgens gaan zwemmen ipv gaan rennen, had namelijk last van mijn knieën en wil ze niet overbelasten of een blessure op lopen. In de ochtend eerst de vloer gestofzuigd en gedweild en daarna naar het zwembad gegaan. In de middag lekkere cappuccino gedronken met uitzicht op de zee, like 'another day at the office'. Even heerlijk me, myself and I momentje. Na school moest ik met Beau naar de bibliotheek, er kwam namelijk een nieuw boek uit, het vorige boek vond hij namelijk helemaal geweldig. Na dat het boek werd voorgelezen, was er een complete high tea tafel klaargezet. Ik dacht 'wow, misschien is de bibliotheek toch leuker dan ik dacht...' haha. Nee, de bibliotheek blijft een plek waar je me echt bijna nooit zult tegenkomen. De vrijdag heb ik samen met Beau in de ochtend 'art and craft' gedaan. Ik had een vis getekend wat er aardig uitziet op het eerste gezicht, maar zodra je het papier openvouwt ziet die dr boos uit. Had Beau mee naar school genomen om zijn trots te laten zien, zelfs de lerares was helemaal onder deindruk hoe leuk het was. Yess effe punten gescoord hoor haha. Ook had ik samen met Beau de timtam slam eens uitgeprobeerd. Echt; goddelijk!. Je pakt dan een timtam koekje en eet aan de boven en onder kant een stukje ervan af. Daarna gebruik je het als rietje met je koffie of warme chocolade melk en dan gaat het smelten. Oooh damnnnn, lekkor!

Zaterdagochtend had ik eindelijk 21 km in de benen gerend! Mega trots op mezelf, ondanks ik op dat moment niet zo heel goed in mijn vel zat. Ik heb het hier mega naar mijn zin, maar miste op dat moment thuis, pap en mam. Enja jou ook wel een beetje hoor Yannek :*. Misschien was dat de motivatie om lekker te rennen. 's Avonds vierde Jasper zijn verjaardag bij Brenda thuis. Tessa kwam ook met haar vriend en er was nog een ander stel. Ik had appelcompote gemaakt, Tessa satésaus (wowhooww dat heb ik toch ook gemist jonguh!), Jasper had zelf frietjes gemaakt en de vriend van Brenda had cheesecake gemaakt. Genoeg te eten dus, genoeg drank aanwezig en genoeg gezelligheid! Dit was tevens ook de langste nacht ooit in Australië, om 05.30 u gingen we slapen. Normaal lig ik om 22.00 u al voor pampes in bed haha. Resultaat voor de volgende dag: helemaal niks doen en tv kijken haha.

Maandag had ik Nasi Goreng gemaakt (zakje van Conimex) op de Nederlandse manier. Mijn hostfamily vond het helemaal geweldig, ze hebben er goed van genoten. Vooral de satésaus vonden ze lekker haha. Dinsdag op mijn vrije dag naar Bunburry (1 u rijden) gegaan, K-markt bezocht (soort Primark) en lekke geslenterd in wat winkeltjes. Woensdag ben ik na 3 weken eindelijk weer eens met Beau naar zwemles gegaan, aangezien hostdad vrij heeft op woensdag gaat hij meestal mee. Ik was echt super trots op Beau, was zoveel gegroeid in het zwemmen. Was geweldig om te zien! Donderdag was het feestpakket voor mij, ik had mijn pakketje wat mam had opgestuurd opgehaald op het postkantoor (hier hebben ze namelijk geen brievenbus of deurbel aan huis, je moet naar de plaatselijke postkantoor gaan). Het pakket was zwaarder dan ik had verwacht, dus ik dacht ga me er lekker bij zitten. Heb toen een Turmeric latte (ooh zo lekker en goed voor je gezondheid) gedronken en mijn pakketje uitgepakt. Ik voelde me echt gezegend en jarig! big thanks to my mom!!! 's avonds ben ik met Marine wezen uit eten bij de Tavern, aangezien ze 10 dagen op vakantie was in Sydney en Melbourne, wilde ik wel wat leuke stories horen :'). De vrijdag ben ik in schooltijd van Beau, thee wezen drinken met Doro (vorige au pair van Beau). Doro heeft na haar au pair life 2.5 maand gereisd en is nu weer terug in Margaret River. 's Avonds wederom gezellig met Tessa curry gekookt en daarna met Tessa en Madison wat gedronken bij de Tavern op het slechte leven.

Afgelopen zaterdag ging ik om 09.30 richting Perth. 's morgens eerst een broodje met vlokken en vruchtenhagel gegeten wat mama me had opgestuurd. Lekker Nederlands ontbijtje :). Rond 12.30 u kwam ik aan in Perth en ben toen ergens gaan lunchen met een Nederlandse meid die ik via Facebook had leren kennen. Daarna wat rondgeslenterd in de stad en 's avonds met Carmen en Stefanie naar de rugby wedstrijd gegaan. Eerlijk, ik had meer actie verwacht. Het is dat het op mijn bucket list stond, maar zou er niet nog een keertje heen willen gaan. Zondag heb ik eerst lekker uitgeslapen en naar Fremantle market geweest en naar Elizabeth Quay gegaan, hier was vanalles te doen voor WA (Western Australia) day. Maandag ochtend weer terug gegaan naar Margaret River en lekker dagje genikst en gehangen.


Cheers! Kyra



Reacties

Reacties

Marleen Broekmans

Wat een verhalen allemaal...prachtig! Je doet het toch maar allemaal zeg...zo in je eentje ...en ja..ik denk dat je na je vervolgopleiding gewoon weer een ander continent gaat bezoeken. Geniet nog maar goed...en als je weer eens een klein momentje van heimwee hebt..besef dan dat iedereen in nederland er straks gewoon weer voor je is...effe bellen en skypen...Tot ziens ..lieve stoere Kyra !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active