kyravanschendel.reismee.nl

Autopech, kangaroos en koala's

Hey allemaal,

Hopelijk genieten jullie allemaal van het lekker warme suptropische weertje in Nederland, terwijl ik geniet van het winter weertje. Nouja 'winter', 16 graden en lekker zonnetje. Ze moesten onze winter eens meemaken... haha.

De afgelopen weken heb ik wel wat dingen meegemaakt zeg, jeetje. Maar al met al maakt het mij als persoon wel sterker. Maar laten we verder gaan waar ik mijn vorige blog mee ben geëindigd, om het allemaal even spannend te maken. Net als dat je een film kijkt en er altijd bij het spannendste moment nét reclame komt. Wel een goed moment om je bak chips weer bij te vullen.

De dinsdag na dat ik in Perth was geweest (WA day), had ik nog een dag vrij (dinsdag is mijn vrije dag), dus had lekker lang weekend. Ik heb die dag eigenlijk vrij weinig gedaan, ook omdat ik het hele weekend gestrest was en aan het denken was of ik wel langer wilde blijven in Australië om te werken voor mijn second visa. Uit eindelijk heb ik voor mezelf de pin doorgehakt en besloten dat ik 5 maanden langer blijf in Australië en mijn 88 dagen farmerswork te gaan doen. Sorry voor degene die ik heb teleurgesteld, maar ik wil mijn eigen droom achterna gaan. Nu vragen jullie ook zeker af 'huhh je zou toch naar school gaan in september?'. Ik begin volgend schooljaar aan mijn studie ergotherapie in Nijmegen, dan ben ik 21 en als het goed is 25 jaar als ik afgestudeerd ben. Lijkt me een prima leeftijd. Ik ben nu druk bezig met het zoeken naar farmerswork, het is namelijk niet het makkelijkste klusje. En daarbij is september nog 'te ver weg' voor Australiërs. Ik was 2 weken geleden naar een soort uitzend bureau gegaan, 'ooh september, let's come back in the middle of August, that's too far away from us'. Uhhh okay, niet bepaald mijn stijl maar ik zou dr wel aan moeten wennen. Ik kan dus ook nog niet kijken voor een accommodatie/ auto enz omdat ik niet weet of ik überhaupt hier in Margaret River zou kunnen blijven. Helaas is het in septmber geen goed seizoen om farmerswork hier te doen. Er is dan wel veel werk te vind in Darwin en Melbourne. Het liefste wil ik hier blijven aangezien ik hier veel heb opgebouwd en graag nog langere tijd met mijn vrienden wil doorbrengen. Dus we wachten nog even af. Mijn planning is nu dus om begin 2018 terug te komen naar Nederland, half jaar werken en dan terug naar school. Wellicht na mijn 4 jaar studie rondreizen en werken in Australië en mijn 2nd visa gebruiken. Ik weet niet of ik het echt ga doen, maar het idee dat ik nooit meer zou kunnen werken in Australië beperkte mij. Je krijgt namelijk maar 1 work holiday visum, daarna alleen nog maar toeristen visums van 3 maanden, maar dan mag je niet werken. Aangezien ik nog jong ben, ben ik bang dat ik er spijt van ga krijgen als ik deze kans niet neem, ik ben er nu toch al.

Laatste weken heb ik erg veel fun gehad. Het weekend van 10-11 juni ben ik bij Marine wezen slapen. Hadden smiddags wat leuke en mooie stranden bezocht in Yallingup en 's avonds wat wezen drinken in de tav (taverne= café). Marine werkt ook als au pair, de familie heeft een mega garage langs het huis incl keuken, badkamer, tv alles erop en eraan. Dus we konden in principe dikke party houden. Toen ik weer thuis was, was poppy (opa van Beau) ook hier dit weekend en bleef tot dinsdag. Maandag nam hij ons mee uit lunchen en daarna kregen we nog een ijs. SO cute! Voelde me net zo'n kleinkind haha.

Het weekend van 17-18 juni ben ik de zaterdag met Madison naar de mammoth cave gegaan. Jeehh wat was dat mooi zeg! De vrijdag ervoor gingen we bij de tav met de au pair girls wat drinken en bleef ik bij Madison slapen, zodat ik niet naar huis hoefde te rijden (15 min van Margaret River). Daarna nog samen wat rondgekeken in Busselton en in de middag weer terug na huis gegaan. Sinds lange tijd was ik home alone, ooh wat heb ik genoten zeg. Was bijna vergeten wat home alone was. Dus lekker filmpje gekeken met pizza! De zondag zou ik voor het eerst babysitten voor een gezin. De moeder haalde me rond 10.15 u op. Ze speelt netbal op zondagen en heeft dan een babysitter nodig voor haar 1 jarige zoon. Hij is echt zoo schattig! De eerste keer wilde ze dat we gingen kijken naar haar, zodat ze wist of het contact goed was en mij kan leren kennen.

Nou nu komt het: 's avonds ging ik met Marine naar de film in Busselton (Rough night). Rond 19.45 u vertrok ik. De auto van mijn hostmum stond geparkeerd achter mijn auto, maar ze zei dat ik haar auto kon pakken. Allright, because haar auto rijdt zo relaxed! Ik stap in , start de auto; benzine leeg! oranje lampje, niks meer erin. Aarggh, en om 8 u 's avonds is er vrij weinig open... Maar gelukkig op de laatste druppel gearriveerd op een tankstation. Gezellig naar de film geweest, we waren de enige in de hele zaal, hilarische film en weer ontzettend veel gelachen! Om 22.30 reed ik weer naar huis, maar naar 15 minuten begaf de auto het. Eerst brandde het oranje lampje 'ABS' wanneer ik groot licht aan had, dus zette ik die maar uit, maar brandde na een paar minuten alsnog. De ruitenwissers gingen mega langzaam terwijl ik ze op het hardst had staan en het licht werd maar zwakker en zwakker. Tot dat het rode lampje van de accu ging branden. Dus ik stopte langs de weg met de hoop dat de auto wat kon opladen. Maar helaas, de auto deed niks meer. Sta je dan op een highway, 110 km/h, langs de bosrand, geen auto's en geen straatverlichting. Dit was oprecht de eerste keer dat ik bang was in Australië. Leek alsof ik in een film zat, je kent het wel. Huilend op je stuur wachten op een wonder. Maar nee, geen wonder. Ik belde Marine op, de gelukkig mijn kant op kwam zodat ik niet alleen was. Ik moest mijn hostmum opbellen, maar was tegelijkertijd ook bang. Ze sliep al lange tijd en neem nooit haar auto 's nachts, neem ik m een keer; krijg je dit. Gelukkig kwam ze me ophalen en kon ze er wel mee lachen. De auto hebben we laten staan omdat we geen start kabels hadden. Om 01.00u lag ik dan eindelijk te slapen.

De dinsdag, 20 juni, heb ik een sportdag gehad. 18 km gerend en 26 km gefietst. Pfff jeetje dit heb ik de volgende dag gevoeld zeg!!

Afgelopen weekend naar Perth geweest met Marine. Oh my god, wat hebben we veel gelachen zeg! We zijn met mijn auto gegaan, aangezien de auto van Marine gecrasht was door een kangaroo. Zaterdagochtend zijn we eerst wezen lunchen bij Dome in Dunsborough (onze favoriet!!) en daarna 1 u rijden richting Bunburry naar de K-markt en toen door naar koala park (2 u rijden). Ooh eindelijk een koala vastgehouden, wat zijn die cute! ZO lief en schattig, zacht en poepig. Kon ik er maar een meenemen naar huis. Om 14.30 u waren we in Perth, wat wezen lunchen en toen naar Heirissom Island gegaan (is een eiland waar 4 kangaroos leven). Daarna wat drinken gehaald en naar het hostel gegaan. We hebben zo ontzettend veel gelachen, niet normaal kreeg er gewoon hoofdpijn van en een six- pack haha. 's avonds zijn we op stap gegaan in Perth, dat was ons doel. En wat hebben we genotennnn :). Volgende dag ala hangover ontbeten en naar Fremantle gegaan. Er was een straat show, en natuurlijk, je raadt het al, werd ik uit het publiek gehaald. 'Where are u from?' 'The Nethelands'. 'aaahh smoking joints'. Nou poeh wat zijn we weer origineel, dit is zowat iedere Australiër die dit zegt als ik vertel dat ik Nederlands ben haha. Verder was hij wel echt grappig, en heb ik me goed geamuseerd met zijn show.

Om 14.30 u reden we weer terug naar huis, om 18.30 u was ik thuis. BACKAF. Zo moe, en zo moe van het auto rijden. Toen ik Marine thuis in Yallingup had afgezet, moet ik nog ongeveer 30 minuten rijden naar mijn huis. Maar Marine woont in the middle of the bush bush. Dus reed maar fijn 50 km/h omdat kangaroos OVERAL zitten. En ja hoor, ik zag er een oversteken, vlak voor mn neus. Gelukkig niks gebeurd maar reed daardoor wel extra voorzichtig.

Eenmaal thuis aangekomen vertelde Beau fijn dat ze naar de minions film waren geweest. IK WILDE ER OOK NAARTOEE! aahhh, dat wisten ze wel. Maar mn hostmum zei dat ze eerst naar Cars wilden gaan, maar die was uitverkocht, daarom gingen ze naar de minions. Nou vooruit dit verzacht de pijn nog een beetje, maar nog :'). *looking for children who would like to go with me, without children it felt a little bit stupid' haha. En yes nu mag ik naar Cars -.-

Maandagochtend was Beau echt super cute! Om 07.30u kwam hij naar mijn kamer (lag nog te slapen) en gaf een kus op mijn hoofd 'I had so much fun with you yesterday' (we deden funny faces op Snapchat, dit is helemaal t einde voor Beau). Na een paar minuten kwam hij terug, gaf me weer een kus en gaf hij mijn knuffels 'Isn't it lovely I gave you your teddy's?', 'Ýes Beau it is!!' Het was echt een schatje!!

Volgende week is het schoolholiday voor twee weken en ben ik jarig in de winter! woohoo spannenddd. Gelukkig heb ik wat leuke activiteiten gepland om te doen in schoolholiday, dus vervelen zullen we niet doen :).


Heel veel kusjes! Miss u all guys xxxxxxxx


Reacties

Reacties

Susan

Gaaf verhaal. Was ik ook nog maar eens 20 dan ging ik ook als au pair naar Australië

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active